شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

طراحی سایت

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو

تقریبا همه ی مدیران وب سایت ها امروزه نسخه موبایل جداگانه برای وب سایت خود دارند و به دنبال بهینه کردن طراحی سایت خود در انواع دستگاه ها هستند. با عرضه انواع مدل های موبایل نسخه جداگانه موبایل برای وب سایت ها به حاشیه کشیده شد و طراحی وب سایت ریسپانسیو جایگزین آن شد. در زمینه طراحی سایتانتشار موبایل ها، تبلت ها و سایر دستگاه های مشابه با رزولوشن مختلف همواره دغدغه اصلی طراحان بوده است. طراحی سایت به شیوه ریسپانسیو راهکاری مناسب برای برطرف کردن محدودیت های رزولوشن سایت ها و سازگار کردن آن ها با انواع دستگاه ها می باشد. آشنایی با کاربردهای طراحی سایت ریسپانسیو، اهداف و اهمیت استفاده از آن همه و همه برای انتخاب طراحی ریسپانسیو سایت ضروری است.

طراحی ریسپانسیو رویکرد جدیدی در زمینه طراحی سایت است که محیط سایت را با رفتارهای کاربر سازگار می کند. مهم ترین سازگاری در طراحی ریسپانسیو متناسب کردن سایز صفحه یا اسکرین می باشد. شاید بتوان به زبان ساده تر طراحی وب سایت ریسپانسیو را تلفیق لایه بندی ها، تصاویر و متن های به کار برده در صفحات اینترنتی به همراه استفاده هوشمندانه از اصول CSS معرفی نمود. زمانی که کاربر طراحی سایت ریسپانسیو را در دستگاه ها مختلف مشاهده کند به خوبی انعطاف سایت در تغییر ساختار محتوا را مشاهده خواهد کرد.

تقریبا همه ی مدیران وب سایت ها امروزه نسخه موبایل جداگانه برای وب سایت خود دارند و به دنبال بهینه کردن طراحی سایت خود در انواع دستگاه ها هستند. با عرضه انواع مدل های موبایل نسخه جداگانه موبایل برای وب سایت ها به حاشیه کشیده شد و طراحی وب سایت ریسپانسیو جایگزین آن شد. در زمینه طراحی سایتانتشار موبایل ها، تبلت ها و سایر دستگاه های مشابه با رزولوشن مختلف همواره دغدغه اصلی طراحان بوده است. طراحی سایت به شیوه ریسپانسیو راهکاری مناسب برای برطرف کردن محدودیت های رزولوشن سایت ها و سازگار کردن آن ها با انواع دستگاه ها می باشد. آشنایی با کاربردهای طراحی سایت ریسپانسیو، اهداف و اهمیت استفاده از آن همه و همه برای انتخاب طراحی ریسپانسیو سایت ضروری است.

طراحی ریسپانسیو رویکرد جدیدی در زمینه طراحی سایت است که محیط سایت را با رفتارهای کاربر سازگار می کند. مهم ترین سازگاری در طراحی ریسپانسیو متناسب کردن سایز صفحه یا اسکرین می باشد. شاید بتوان به زبان ساده تر طراحی وب سایت ریسپانسیو را تلفیق لایه بندی ها، تصاویر و متن های به کار برده در صفحات اینترنتی به همراه استفاده هوشمندانه از اصول CSS معرفی نمود. زمانی که کاربر طراحی سایت ریسپانسیو را در دستگاه ها مختلف مشاهده کند به خوبی انعطاف سایت در تغییر ساختار محتوا را مشاهده خواهد کرد.

کاربرد های طراحی سایت ریسپانسیو

با توجه به این که امروزه بیش از 80 درصد جست وجو ها با استفاده از موبایل انجام میشود، طراحی وب سایت ریسپانسیو نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است. طراحی ریسپانسیو عملا برای هر سایتی ضروری است. کاربرد های این شیوه از طراحی متعدد است و انواع موضوعات طراحی سایت با شیوه ریسپانسیو قابل پیاده سازی هستند. سایت هایی که دارای درگاه پرداخت هستند یا وب سایت های موزیک که معمولا کاربران نیاز به دسترسی ساده تر و سریع تری به محتوا دارند نیازمند طراحی سایت ریسپانسیو هستند. برخی از کاربرد های طراحی سایت ریسپانسیو عبارتند از:
طراحی وب سایت هایی با درگاه پرداخت
طراحی وب سایت فروشگاهی
طراحی وب سایت موزیک
طراحی وب سایت های خبری
و سایر دسته بندی های موجود طراحی سایت

موارد طراحی سایت ریسپانسیو


امکانات کلیدی طراحی سایت ریسپانسیو

در طراحی سایت ریسپانسیو با استفاده از کدنویسی بهینه امکانات کلیدی مختلفی به طراحی سایت شما افزوده میشود :
جریان یا Flow : هر چه قدر که اندازه صفحه نمایش کوچک تر میشود فضایی که برای نمایش محتوا اشغال میشود حالت عمودی پیدا می کند. این قابلیت در طراحی سایت ریسپانسیو به خوبی اجرا میشود و نوشته ها از امکان کلیدی جریان بهره مند میشوند.
• واحدهای نسبی : باتوجه به این که طراحی ریسپانسیو به منزله ی هماهنگ شدن طراحی سایت با تغییر سایز صفحه نمایش می باشد بنابراین در این شیوه از طراحی واحد های نسبی به کار برده میشود.این واحد معمولا با درصد سنجیده میشود.
• نمایش تو در تو : واحدهای استاتیک در طراحی سایت ریسپانسیو برای نمایش تو در تو اشیا با کاهش سایز صفحه به کاربر کمک می کنند.

اهمیت استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو رقیب سرسختی برای طراحی نسخه های جداگانه دستگاه های مختلف نظیر موبایل می باشد. با این که هر یک از شیوه های طراحی سایت اهداف و اهمیت خاص خود را دارند؛ امروزه استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو به دلایل زیر اهمیت بیشتری یافته است:
• توصیه شده از جانب گوگل : مهم ترین دلیلی که برای استفاده از طراحی وب سایت ریسپانسیو وجود دارد توصیه و سفارش گوگل به استفاده از آن است. بررسی های انجام شده نشان داده است که 67 درصد سایت ها ساختار خود را مطابق با توصیه های گوگل طراحی میکنند. دلیل این که گوگل این ساختار را سفارش می کند به خاطر یکسان بودن ساختار URL و کدهای HTML به کار برده شده می باشد؛ چیزی که کراول شدن وب سایت ها را توسط ربات های گوگل ساده تر می کند. به علاوه تشخیص محتوا با URL های متفاوت برای گوگل دشوار است.
• یک سایت برای تمام دستگاه های موجود : جز این که گوگل طراحی وب سایت ریسپانسیو را توصیه میکند سهولت دسترسی کاربران با هر دستگاه و هر اندازه صفحه نمایشی به سایت ها را می توان از اهمیت های استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو برشمرد.
از آن جایی که موبایل پرکاربردترین وسیله جست وجو برای کاربران در حال حاضر می باشد، بنابراین طراحی وب سایت ریسپانسیو بیشتری اهمیت را برای کاربران موبایل دارد؛ حال آن که طبق ارزیابی های انجام شده توسط گوگل 87 درصد جست وجو های انجام شده در سال 2015 با موبایل بوده است.
مدیریت بهتر با طراحی سایت ریسپانسیو : اگر کمی عمیق تر موضوع طراحی وب سایت ریسپانسیو و طراحی نسخه موبایل و کامپیوتر به صورت جداگانه را بررسی کنیم به مسئله مدیریت بهتر وب سایت با طراحی ریسپانسیو بیشتر پی میبریم. اگر از طراحی واکنشگرا استفاده نکنید، به ناچار باید از دو شرکت جداگانه برای تامین سئو سایت خود استفاده نمایید. مسلما بهینه کردن ساختار در نسخه های جداگانه زمان و هزینه های جداگانه ای را نیز میطلبد. بنابراین طراحی سایت ریسپانسیو گامی موثر در جهت کاهش هزینه ها، بهتر دیده شدن سایت و مدیریت ساده تر محتوا می باشد.

ده فایده عالی طراحی سایت ریسپانسیو

شما هم اگر قصد دارید وب سایت خود را ریسپانسیو کنید بهتر است قبل از شروع از مزایای آن آگاه شوید. ده فایده عالی طراحی سایت ریسپانسیو عبارتند از:
انعطاف پذیری طراحی سایت ریسپانسیو
محتوای وبسایت ریسپانسیو شما این قابلیت را دارد که در نمایشگرهای مختلف به طور یکپارچه ای باشند. به عبارتی دیگر کاربران می توانند با تبلت، گوشیهای هوشمند و یا هر دستگاه دیگر به وب سایتتان دسترسی داشته باشند بدون آنکه محتوای نامنظم یا سرعت بارگذاری پایینی برایشان نمایش داده شود.
توصیه طراحی سایت ریسپانسیو توسط گوگل
معمولا هر زمانی که گوگل چیزی را به میلیونها بازاریاب دیجیتال معرفی می کند، به نفع آنهاست که از آن استفاده کنند. علاوه بر این گوگل صاحب 67 درصد از بازار جستجو است و به تجربه کاربری وفادار است. گوگل از روی تجربه می داند که کاربران، سایت ریسپانسیو دوست دارند. پس اگر به شما توصیه می کند که از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید، بهتر است به آن عمل کنید.
بهبود تجربه کاربری طراحی سایت ریسپانسیو
در قلمرو بازاریابی دیجیتال، محتوا پادشاه است، اما اگر کاربران نتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند پس در واقع هیچ کمکی به شما نمی کند. وقتی وبسایتتان را ریسپانسیو می کنید، محتوا خیلی سریع و بدون هیچ گونه بی نظمی روی صفحه شما می آید و دیگر نیازی به تنظیم دستی سایز نیست.
مدیریت آسان طراحی سایت ریسپانسیو
وقتی یک وبسایت جدا برای دسکتاپ و موبایل دارید، به دو تیم مجزای سئو، طراحی سایت و تولید محتوا نیاز دارید که بسیار پیچیده می شود. اما وقتی وبسایت ریسپانسیو داشته باشید، یک پایه و اساس دارید که می تواند همه این کارها را در آن واحد انجام دهد.
به صرفه بودن طراحی سایت ریسپانسیو
علیرغم شایعه ها که می گویند یکی از گرانترین طراحی ها، طراحی وبسایت ریسپانسیو است، درواقع کاملا به صرفه است. هزینه های ابتدایی آن شاید کمی گران باشد اما در بلند مدت کاملا برآورد خواهد شد.
اجتناب از محتوای دو نسخه ای در طراحی سایت ریسپانسیو
محتوای دو نسخه ای می تواند ضرر عمده ای به رنک شما برساند. داشتن سایت جداگانه برای موبایل و دسکتاپ شانس داشتن اینگونه محتواها را افزایش می دهد.
لینک بیلدینگ قویتر در طراحی سایت ریسپانسیو
لینک بیلدینگ زمانی مفید واقع می شود که مشتریانی که روی لینکی کلیک می کنند، وارد سایت شما شود. وقتی وبسایتتان اندازه قالب ریسپانسیو نباشد، دیرتر بالا می آید و تجربه کاربری بدی ایجاد می کند.
میزان برگشتی پایین در طراحی سایت ریسپانسیو
تقریبا نیمی از کاربران گزارش دشواری مشاهده یک سایت استاتیک را داده اند و این باعث شده تا آنها وارد سایت رقیب شوند. وقتی وبسایت ریسپانسیو ندارید، میزان برگشت و خروج از سایتتان افزایش می یابد.
سرعت بیشتر صفحه در طراحی سایت ریسپانسیو
سرعت بارگذاری یک صفحه معمولی در همه دستگاهها هفت ثانیه است که خیلی از سرع ایده آل- یک ثانیه- فاصله دارد. چهل درصد از همه کاربران موبایل اگر بارگذاری صفحه ای بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند. با سرعت بالای وبسایت ریسپانسیو دیگر با چنین مشکلی مواجه نمی شوید.
مدیریت سایت کارامد در طراحی سایت ریسپانسیو
مدیریت سایت ریسپانسیو هزینه و زمان خیلی کمتری نسبت به دو سایت مجزا نیاز دارد. به جای درگیر بودن با محتوا و اطلاعات دو سایت، در یک سطح می توان به اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

هر شرکت و ارگانی برای طراحی سایت خود اهداف خاصی در نظر میگیرد. مهم ترین هدف هایی که برایطراحی سایت ریسپانسیو وجود دارد عبارتند از:
• بهبود رنک سایت در موتور های جست وجو : “Mobile Friendly برچسبی است که گوگل به وب سایت های بهینه شده با طراحی سایت ریسپانسیو داده است. این برچسب به عنوان یک امتیاز برای قالب های وب سایت ها درنظر گرفته میشود و مسلما از مزیت های طراحی سایت حرفه ای می باشد.
بیست و یک آپریل 2015 گوگل برای اولین بار تاثیر مستقیم طراحی ریسپانسیو را در رنک گذاری یا رتبه بندی وب سایت اعلام کرد.
• مقیاس پذیری موثر در طراحی سایت ریسپانسیو : مقایس پذیری مهم ترین پارامتر در طراحی سایتریسپانسیو است. مفهوم مقیاس پذیری در این شیوه مطابقت و انعطاف سایت ها با دستگاه های مختلف با هر اندازه ای در آینده است. به زبان دیگر با عرضه دستگاه های جدید تر با اندازه صفحه نمایش متفاوت جای نگرانی وجود ندارد.
• جلوگیری از درج محتوای تکراری : اگر برای طراحی یک سایت نسخه های مختلف در نظر بگیرید ملزم به درج یک نوع محتوا در نسخه های مختلف دارید؛ چیزی که با تغییر استراتژی های گوگل ممکن است در حال حاضر اسپم تلقی شود.
• صرفه جویی درهزینه و زمان : اگر محاسبه مختصری انجام دهید متوجه میشوید که طراحی سایت برای هر دستگاه به صورت جداگانه نیازمند صرف هزینه های زیادی می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو راه حل مفیدی برای کاهش این هزینه ها و مدت زمانی است که برای طراحی سایت صرف می کنید.


پلتفرم های طراحی سایت ریسپانسیو

برای طراحی ریسپانسیو سایت روش های مختلفی را می توان پیش گرفت. ساده ترین و کم هزینه ترین روش استفاده از قلب های آماده اما غیراختصاصی ریسپانسیو است که بسته به سیستم مدیریت محتوا باید انتخاب شود. در غیر این صورت لازم است که به ویرایش کدها پرداخت.

طراحی سایت ریسپانسیو اختصاصی

برای طراحی سایت اختصاصی می توان انواع سایت های تجاری، شرکتی، اختصاصی، فروشگاهی و…را به شیوه کاملا ریسپانسیو و اختصاصی طراحی کرد.

هزینه های طراحی سایت ریسپانسیو

هزینه های طراحی سایت ریسپانسیو بسته به موقعیت فعلی سایت شما متفاوت است. اگر صاحب سایتی معمولی هستید میتوانید تکنولوژی ریسپانسیو را روی آن اعمال کنید.در غیر این صورت هزینه ها برای سایت ریسپانسیواختصاصی بیشتر است.

منبع: طراحی سایت ریسپانسیو



طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی وبسایت طراحی وب طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی طراحی وب سایت ریسپانسیو طراحی وب سایت داینامیک طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی طراحی وب سایت رستوران طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری سئو طراحی اپلیکیشن اندروید طراحی پورتال

استفاده از دروپال در طراحی سایت

در صورتی که به دنبال طراحی یک سایت کاربر محور هستید، طراحی سایت با HTML یا ابزارهای برتر طراحی سایت نظیر تم های آماده Dreamweaver برای چنین سایتی مناسب نیست. سیستم های مدیریت محتوای موجود مهم ترین و بهترین ابزارهای موجود برای تشکیل صفحات وب منعطف، بهینه با موتور های جست وجو و مدیریت بهتر محتوای وب می باشند.

استفاده از دروپال در طراحی سایت

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که قبلا با نحوه طراحی سایت با استفاده از وردپرس آشنا شده اید.
نمونه دیگری از ابزارهای مدیریت محتوا یا CMS ، دروپال می باشد. در ادامه به صورت مختصر با این پلتفرم و استفاده از دروپال در طراحی سایت آشنا خواهید شد.

در صورتی که به دنبال طراحی یک سایت کاربر محور هستید، طراحی سایت با HTML یا ابزارهای برتر طراحی سایت نظیر تم های آماده Dreamweaver برای چنین سایتی مناسب نیست. سیستم های مدیریت محتوای موجود مهم ترین و بهترین ابزارهای موجود برای تشکیل صفحات وب منعطف، بهینه با موتور های جست وجو و مدیریت بهتر محتوای وب می باشند.

استفاده از دروپال در طراحی سایت

یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است که قبلا با نحوه طراحی سایت با استفاده از وردپرس آشنا شده اید.
نمونه دیگری از ابزارهای مدیریت محتوا یا CMS ، دروپال می باشد. در ادامه به صورت مختصر با این پلتفرم و استفاده از دروپال در طراحی سایت آشنا خواهید شد.

دروپال چیست؟

دروپال پلتفرمی برتر برای مدیریت محتوای وب در میان شرکت های جهانی، دولت ها، موسسات آموزش عالی و سازمان های غیردولتی است. انعطاف پذیری دروپال و مقیاس پذیری آن در انتشار محتوای وب سایت ، طراحی سایت با دروپال را در میان تعداد انبوهی از سرویس های مدیریت محتوا برای طراحی سایت در اولویت قرار داده است. دروپال سرویس مدیریت محتوا منبع بازی است که توسط جامعه خبره دروپال پشتیبانی میشود.

ویژگی های کلی دروپال

دروپال نظیر هر نوع سیستم مدیریت محتوای دیگری برای طراحی سایت ویژگی های کلی و ثابتی دارد. از جمله:
• ذخیره سازی دیتا ومحتوا به صورت خودکار در دیتابیس دروپال
• جداسازی ظاهر و تم از محتوا در طراحی سایت
• امکان به روزرسانی بخش ها به صورت مجزا و نه کلی؛ به این ترتیب استفاده از دروپال در طراحی وب سایت ساده تر و همه گیر تر شده است.
مهم ترین قابلیتی که در دروپال وجود دارد، منبع باز بودن و رایگان بودن این سیستم مدیریت محتوا می باشد. هرچند که استفاده از دروپال نسبت به سیستم های مدیریت محتوا نظیر وردپرس گستردگی کمتری دارد، اما شخصی سازی ساده تر تم ها و به طور کلی طراحی وبسایت و داشبورد با کدهای HTML و CSS ، آن را از این نظر محبوب تر کرده است


منبع: استفاده از دروپال در طراحی سایت



طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی وبسایت طراحی وب طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی طراحی وب سایت ریسپانسیو طراحی وب سایت داینامیک طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی طراحی وب سایت رستوران طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری سئو طراحی اپلیکیشن اندروید طراحی پورتال

آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)

در طراحی سایت نمونه کار یا پورتفولیو بخش های مختلفی باید گنجانده شود. معرفی زمینه و شرح فعالیت و اهداف پروژه تنها بخشی از یک پورتفولیو هستند که در بخش دوم از آموزش طراحی سایت پورتفولیو بدان پرداخته شد. با سایر مواردی که در طراحی وب سایت نمونه کار اهمیت دارند آشنا خواهید شد.

آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)

نحوه طراحی سایت نمونه کار (پورتفولیو)

در طراحی سایت نمونه کار یا پورتفولیو بخش های مختلفی باید گنجانده شود. معرفی زمینه و شرح فعالیت و اهداف پروژه تنها بخشی از یک پورتفولیو هستند که در بخش دوم از آموزش طراحی سایت پورتفولیو بدان پرداخته شد. با سایر مواردی که در طراحی وب سایت نمونه کار اهمیت دارند آشنا خواهید شد.

آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)

نحوه طراحی سایت نمونه کار (پورتفولیو)

سایر جزییات و جلوه هایی که باید در طراحی سایت نمونه کار قرار بگیرند عبارتند از:
• استراتژی های کار : فکر و ایده ای که پشت کار شما بوده است را باید در طراحی سایت نمونه کار شرح دهید. این استراتژی می تواند تکرار ایده های قبلی، فرآیندهای پژوهشی، بینش های خلاقانه کاری شما و…باشد. به عنوان مثال برای یک شرکت طراحی وب سایت استراتژی های موجود می تواند استفاده از نسبت یک سوم در طراحی سایت یا لایه بندی Z در طراحی سایت باشد.
• معیارهای موفقیت و نتایج کار : معیارهای موفقیت معمولا قابل اندازه گیری نیستند. می توانید به صورت یک چشم انداز در طراحی سایت نمونه کار معیارهای خود را به مشتریان معرفی نمایید.
• قوانین پروژه : در صورتی که فعالیت شما به صورت تیمی است، باید وظایف افراد مختلف را ذکر کنید. مثلا برای طراحی یک ویترین نمونه کار طراحی وبسایت، باید نام ایده پرداز، افرادی که کدنویسی را انجام می دهند و کسانی که کارهای گرافیکی را به پایان می رسانند ذکر شود.
• از زبان مشتریان : این بخش به عنوان های مختلف در طراحی وب سایت نمونه کار ذکر میشود. نظر و دیدگاه مشتریان پیرامون کارهای شما به مشتریان جدید این اطمینان را می دهند که مرجع مناسبی را برای واسپاری امور خود انتخاب کرده اند.
• درج اطلاعات دقیق تماس : مهم تر از شیوه نمایش نمونه کار ها در طراحی سایت پورتفولیو، اطلاعات تماسی است که با مشتریان به اشتراک می گذارید. به صورت جزئی آدرس، شماره تلفن، زمان پاسخ گویی و مشاوره را درج کنید و از شعارهای ترغیب کننده برای تماس مشتریان و حتی مشاوره ساده در طراحی سایت خود استفاده نمایید.


منبع: آموزش طراحی سایت نمونه کار (بخش سوم)




طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی وبسایت طراحی وب طراحی سایت نوتریکا


آموزش طراحی سایت نمونه کار طراحی سایت طراحی وب سایت شرکتی طراحی وب سایت فروشگاهی طراحی وب سایت شخصی

طراحی وب سایت اختصاصی طراحی وب سایت ریسپانسیو طراحی وب سایت داینامیک طراحی وب سایت استاتیک

طراحی وب سایت پزشکی طراحی وب سایت رستوران طراحی وب سایت آموزشگاه طراحی وب سایت املاک طراحی وب سایت تفریحی

طراحی وب سایت دانلود طراحی وب سایت خبری سئو طراحی اپلیکیشن اندروید طراحی پورتال

آموزش طراحی سایت پورتفولیو (بخش دوم)

طراحی سایت پیش از این که یک حرفه یا مهارت محسوب شود، یک هنر است. طراحی سایت پورتفولیو روشی برای به اشتراک گذاری هنر و مهارت صاحب نمونه کار یا سایر افراد است. اگر کمی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که نمونه کار یا پورتفولیو های زیادی در اطراف ما و در شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که زمینه مناسبی را برای به اشتراک گذاری پورتفولیو فراهم کرده اند.
طراحی سایت پورتفولیو به وسیله انواع سیستم های مدیریت محتوا امکان پذیر است؛ همان طور که طراحی سایت با وردپرس به سادگی قابل انجام است.

آموزش طراحی سایت پورتفولیو (بخش دوم)

چگونگی طراحی سایت پورتفولیو

طراحی سایت اختصاصی

پنج ثانیه… تنها پنج ثانیه اول مهم است تا کاربر جذب وب سایت شما بشود، سایتی که متناسب با نیازهایش باشد و پاسخ سوالهای این چنینی را بدهد:
• می توانم به این شرکت، فروشگاه و .. اطمینان کنم؟
• پاسخ خوبی به نیازهایم می دهد؟
• خدمات یا محصولات خاصی را پیشنهاد می کند؟
بله فقط چند زمان می برد تا کاربر در ذهن خود به آنها پاسخ دهد و سپس تصمیم بگیرد که به وب سایت دیگری که در نتیجه جستجو آمده است رجوع کند یا خیر. بدون شک نحوه طراحی سایت شما نقش بسیار اساسی در تاثیر اولیه کاربران دارد. طراحی سایت اختصاصی در واقع بازتاب یک فعالیت یا حرفه منحصر به فرد است که قرار است از طریق اینترنت و به صورت مجازی معرفی شود. طراحی سایت اختصاصی معمولا زمانی مطرح میشود که مشتری نیازهای خاصی را با امکانات خاصی طلب می کند. نیازمندی های این دسته از مشتریان با طراحی وب سایتاختصاصی برطرف میشود. طراحی وب سایت مبحث مفصل و گاه پیچیده ای است که با آشنایی بیشتر با اهداف این شیوه از طراحی سایت، مواد و امکانات متداول آن و شیوه طراحی سایت اختصاصی می توانید برند خود را شخصی سازی کنید.


طراحی سایت شخصی

وب سایت شخصی شامل صفحات متعدد اینترنتی می باشد که ابزاری برای نمایش تجربه و پایه علمی شما به کاربران می باشد. از آن جایی که امروزه اینترنت بهترین وسیله برای معرفی تجربه و تخصص افراد به بازدیدکنندگان و مشتریان خدمات می باشد، طراحی سایت شخصی بهترین گزینه برای معرفی کسب و کار و مهارت شما می باشد. این که شما از دیدگاه موتور های جست وجو مختلف فردی حرفه ای باشید با طراحی وب سایت آغاز میشود. تنها کافی است با جزییات طراحی وب سایت شخصی ، هزینه ها، امکانات و اهداف راه اندازی این طراحی سایت آشنا شوید.
طراحی وب سایت شخصی به منزله طراحی صفحات یا وب پیج به صورت کاملا اختصاصی برای هر فرد با هر حرفه ای می باشد. طراحی سایت شخصی از ضروریات هر فرد می باشد. ارسال رزومه و تجربیات کاری با تاسیس یک وب سایت بلا استفاده میشود و بنابراین طراحی وب سایت شخصی از ضروریات کسب و کار شخصی می باشد. ای بسا طراحی سایت های دیگری با مضامین متفاوت از طراحی وب سایت شخصی آغاز شده باشد.
یکی از مهم ترین دلایل برای تاسیس و طراحی وب سایت شخصی نمایش نمونه کار های فردی، تجریبات و کارهایی است که هر فرد در طول سنوات کاری خود انجام داده است. پس از آن طراحی وب سایت ارتباط هر فروشنده یا خدمتگذار را با مشتری ساده تر می کند. برای این که به صورت واقعی و بهتر میان مردم شناخته شوید، ابتدا از راه مجازی وارد شوید و با طراحی سایت شخصی به کار خود رونق دهید


طراحی سایت فروشگاهی

فروشگاه آنلاین شیوه ای از تجارت الکترونیک است که به واسطه طراحی سایت فروشگاهی ممکن می شود. کسانی که قصد معرفی و عرضه محصولات خود را به صورت آنلاین دارند مشابه با خرید یک مکان برای تاسیس فروشگاه باید به شیوه طراحی سایت فروشگاهی اهمیت دهند. امروزه سایت فروشگاهی بهترین شیوه کسب درآمد از طریق اینترنت برای صاحبان مشاغل و کسب وکار است و توجه به کاربرها، اهمیت طراحی سایت فروشگاهی و شیوه راه اندازی آن در ثبت سفارش طراحی سایت مهم است.

موارد طراحی سایت فروشگاهی


وب سایت فروشگاهی درگاهی مستقیم برای خرید الکترونیکی است که به واسطه درگاه های پرداخت و مرورگر ها و البته اتصال به اینترنت در منزل امکان پذیر شده است. طراحی سایت فروشگاهی به نام های دیگری نظیر طراحی فروشگاه آنلاین، طراحی بازار اینترنتی ، طراحی فروشگاه آنلاین و…میان علاقمندان به راه اندازی این وب سایت ها متداول است.

طراحی سایت شرکتی

آموزش طراحی سایت پورتفولیو

بعد از آشنایی با مفهوم طراحی سایت پورتفولیو در می یابید که شیوه طراحی وب سایت پورتفولیو می تواند کاملا اختصاصی باشد و برای کسانی که یک سرویس یا خدمت را به صورت دورکاری انجام میدهند و یا از طریق طراحی یکوبسایت سعی دارند فروش اینترنتی خود را افزایش دهند اهمیت زیادی دارد.
طراحی سایت پورتفولیو تنها طراحی یک سایت نیست! بلکه ایجاد یک برند برای یک فروش بهتر است. پورتفولیو به شکل های مختلفی وجود دارد. معمولا پورتفولیو به صورت فیزیکی و در قالب آلبوم نیز به مشتریان ارائه میشود. درطراحی سایت پورتفولیو مسیر معرفی نمونه کارها ساده تر است و می توانید جزییات بیشتری را به مشتریان خود نمایش دهید. آموزش طراحی وب سایت پورتفولیو به شما در ساخت نمونه کار بهتر کمک می کند.

آموزش طراحی سایت پورتفولیو

روش طراحی سایت پورتفولیو

ابزارهای هماهنگ سازی رنگ در طراحی سایت (بخش سوم)

تکنیک های زیادی برای انتخاب رنگ با استفاده از دایره مرجعی که تئوری رنگ ها در طراحی سایت بدان اشاره شد وجود دارد. به عنوان مثال انتخاب یک دایره که رنگ های پایه را در برگیرد یا یک مستطیل دخل این دایره به انتخاب رنگ های هماهنگ در طراحی سایت کمک می کند.
در روان شناسی رنگ در طراحی وب سایت مدرن از چرخه رنگ ایزاک نیوتون برای انتخاب بهترین رنگ ها در طراحی سایت و بر اساس قوانین فیزیکی استفاده میشود. اما در کنار این چرخه ابزارهای آنلاین دیگری نیز برای هماهنگ سازی رنگ در طراحی وب سایت وجود دارد که با سایر آن ها در این بخش آشنا می شوید.

ابزارهای هماهنگ سازی رنگ در طراحی سایت (بخش سوم)


12345678910
last